Az eddigi írásaimat sem mondanám bizonyos szempontokból semlegesnek, hiszen ilyen nem is létezhet ha ki akarja az ember valamiről fejteni a véleményét. Továbbra is tartom azt a gondolatot, hogy nincs is szükségem bármiféle előítélet kihangsúlyozására ahhoz, hogy kifejtsem a véleményem és próbálom külső szemlélőként, objektíven, több szemszögből megítélni a dolgokat. Ma reggel fejeztem be a 2007 májusi emelt töri érettségi esszéinek a megírását és volt egy hasonló téma amely a fenntartható fejlődésről, kapitalizmusról és hasonlókról szólt. Késöbb szembejött velem egy, már több mint egy hete félrerakott cikk ami arról szólt mennyire megnehezíti a “housing problem”-et a bürokrácia San Francisco-ban. Ezt a cikket is a LearnArena hírleveléből kaptam. Tervezek majd csinálni róla külön cikket, de fontosnak tartottam megemlíteni, mert igen érdekes, tanulságos. Egy kicsit talán egyoldalú, de próbál minél semlegesebb lenni. Egyel több helyről meríteni az információinkat meg sosem árthat (márha nem valami full marhaságot olvasunk, persze ennek is van értéke, csak nem információ hanem szórakoztatási)

A probléma Siscoban röviden annyi, hogy évekig tart egy házat egyáltalán elkezdeni építeni, mert több száz ellenőrzésre, aztán pedig engedélyre van szükség. A nonprofit szervezetnek pedig szüksége van, hogy kevesebb mint 1,5 év alatt befejezzék a házakat különben a megfizethető lakáskötvényeket elvesztik. Tehát szükség lenne a folyamat gyorsítására mivel így is egyre többen kerülnek utcára mert nem tudják fizetni a lakhatást. Egyrészt kevés a ház, másrészt az elöbb említett olcsóbb házakból csak kevés épül meg. Ezzel pedig el is jutottunk a magyar vonatkozásra. Ellenben nem a megfizethetetlen lakásárakra gondolok. Bár nagyon valószínűnek tartom, hogy ez is szerepet játszik. Azonban nálunk talán a CSOK által nagyobb fizetőképessége a gyerekeseknek, a forint értéktelen mivolta és ezáltal az pofátlanul kevés fizetés okozza a problémát.

Szintén a töri érettségiben volt: a kommunizmusban egy házaspár öt évig dolgozott, hogy elkezdhessenek építeni egy házat amit még 5 év múlva meg is építettek, úgy, hogy munka után és hétvégén segítettek az építkezésben. 40 éves korukra ki is fizették a hiteleket és folytatták a spórolást (mert már megszokták) egy autóra. Tekintve, hogy nem gyárban dolgoznak a szüleim, több diplomával, családi támogatással meg mindennel (igaz, hogy a nulláról építették fel és nem egy putriban élünk de) talán 50-55 éves korukra, miután mindnyájan kirepültünk ki tudják fizetni a tartozásaikat. Nem kívánom a kommunizmust, de ennyire rossz a helyzet? Nem hinnem, ugyanis a legtöbb helyről azt hallom, hogy még így is felfelé megyünk az átlag életszínvonalhoz képest. Érdekes.

Akik ismernek, (vagy már lehet, hogy irtam is korábban) tudják, hogy mi a véleményem a 8-tól 4-es munkáról. Röviden, egy átverés, aki nem birka, kicsit is többet akar elérni az átlagnál az ne töltsön benne túl sok időt. Van amíg és akinek muszály, de minél elöbb ki kell lépni a hörcsögkerékből. (Itt megjegyezném, hogy nem magával az idővel, vagy egy cégnek dolgozással van a probléma. Bár ha tényleg nagyot akar alkotni az ember akkor ez is limitáló tényező. Ha van lehetőség fejlődésre, olyan munkát csinál az ember amit szeret, van értelme amit csinál és elégedett akkor nagyon is jó az a munka. Azonban elég sokszor előfordul, hogy nem ez a helyzet. Najó, a legtöbbször, a nem birkáknál. Ha már eddig el bírtad olvasni ezt a cikket akkor valószínűleg nem oda tartozol.) Az X generáció és az öregebbek viszont nem tehetnek róla, hogy ebbe kerültek. Ők ebbe nőttek bele és a legtöbben már nem is akarnak kilépni belölle, csak eljutni a nyugdíjig. (talán nekik még lesz olyan) Ilyen egy valódi diktatúrának és elnyomásnak a hosszútávú következménye. (Nem a mostani rendszert akarom fényezni, mert úgy szar ahogy van, csak tényleg van még lejebb. Ez viszont nem jogosít minket a helyzetbe való belenyugvásba.)

Tehát jobban tennénk, ha már a forintot nem tudjuk feltámasztani és a piacot nem tudjuk megzabolázni, hogy legalább a fejlődés felé mutató döntéseket nem akarjuk megállítani. Nem azt állítom, hogy minden zöldet pusztítsunk ki ész nélkül, mindenhová építsünk gyárat és házakat, de az sem megoldható, hogy nem építünk semmit.

Na és akkor itt vagyunk az akkugyárnál.

Igen, környezetszennyező. Igen, egészségesebb lenne, ha a valahol máshol lenne, például Kínában. De akkor ki kapja ezt a pénzt is? Igen, nem mi. Akkumlátorokra szükség van, ez a jövő.

Nem érdekel, hogy benzinfüstben élted eddig az életedet, meg, hogy környezetszennyező előállítani az elektromos autót. Összességében kevesebb káros anyagot bocsájtunk a levegőbe és a vizekbe mint a fosszilis anyagokkal. Jönnek a hülyeségek, hogy lehet, hogy amikor használod az autót akkor jobb a környezetnek, de amikor előállítod az energiát meg magát az autót akkor mi van?

Hát mint a grafikonon is látszik ez sem elég. Még ha vegyesen állítjuk elő az energiát sem. Amit amúgy nem győzök hangsúlyozni, hogy nagyon nem kéne. Még nincs fúziós energia és még nem tudjuk hatékonyan használni és tárolni a megújuló erőforrásokat, de van atomerőmű. De ez megintcsak a zöldek hibája, hogy szénerőműveket nyitunk újra mert az atomenergia “rossz”. Erről már rengetegszer kifejtettem, hogy miért hülyeség úgy ahogy van. (bár a biológi beadandóm se a magyar órará készült prezentációm nincs fennt még a weboldalon, szóval nem tudom belinkelni, de majd egyszer arra is sor kerül) Gyorsan csak annyit, hogy olyan összehasonlítani egy atomerőművet egy szénerőművel környezetvédelmileg, mint egy repülőt egy autóval. Meg nézd meg ezt a videót a témáról. Ha esetleg bővebben is érdekel az okfejtés az elektromos autókkal kapcsolatban, akkor itt megtalállod az Európai Unió hivatalos bejegyzését a témáról.

Én is imádom a benzin szagát, a sportautók hangját, a gumikaparást. Ha nem így lenne, nem sírnám vissza azt az időszakot amikor F1-et kezdtem nézni, még a Hybrid éra elött. Nem is értek egyet, egyenlőre legalábbis semmiképpen sem a teljes kitiltásában a benzines autóknak, de a nagyrészüket át kell vezetni elektromossá. Persze ez a lehető leglassabb lesz hiszen a legnagyobb biznisz a világon az oljaban van.


Szóval, ha valahol elő kell állítani azokat az akkukat és még jó pénzt is adnak érte, akkor mi is a probléma? A Széchenyis diákoknak plusz egy hely ahol gyakorlatozhatnak. Józsi bácsinak plusz egy hely ahol dolgozhat. Amikor a cigaretta csikket kell kidobni a BMW-ből, vagy millió számra venni a gyorskaját, akkor nem igazán érdekli az embereket se a saját, se mások egészsége. A legnagyobb problémám az, hogy még egy összeszedet cikket sem lehet találni (ha nem így van javítsatok ki) arról, hogy mi is a probléma pontosan. De akiktól személyesen hallottam sem sikerült értelmes indokot hallanom, csak annyit, hogy tönkreteszik a várost és az egészségünket. Amúgy is germophob vagyok, meg a gyantás nyomtató óta még óvatosabb vagyok a levegőre meg a vegyszerekre. Még sem érzem azt, hogy egy modern 21. századi gyár Európában (az egészségügyi korlátozások világbajnokában) hogyan lehet egy gyár ekkora hatása, idézem: “Azért tiltakoznak a győriek, hogy ne tegyék élhetetlenné a mindennapjaikat” Nagyon kiváncsi vagyok, hogy mit gondoltok, ha esetleg új információ birtokába juttattok szívesen átírom a cikket. Mivel komment opció nincsen, írjatok discordon, vagy emailt. Elérhetőségek az oldal alján, vagy a linkek fülnél.

Legyetek nyitottak és kritikusak. Talán így kerülünk a legközelebb az igazsághoz.