Hidden Blade Project #1
Domonkos barátom kérésére és persze saját már régebbi vágyam miatt elkezdtem foglalkozni az Assassins’ Creed rejtett pengéjével, pontosabban annak a gyakorlatban történő (egyenlőre) műanyagból való jelmez kellék/prop megvalósításával.
A probléma, – azon kívül, hogy az Ender 3 Pro nem rendelkezik dual z-axis motorral azaz jobbra lejt szóval szinte használhatatlan – az, hogy nem igazán van könnyen megvalósítható, csak műanyag részből álló lehetőség. Egyenlőre 3 opcióval találkoztam.
GRAVITY FEED
A pengét egy csapóajtó felnyitásával engeded ki a helyéről a gravitáció segítségével majd hasonló módon vissza. Ezzel az a probléma, hogy semmivel nem egyszerűbb szerintem mint a másik kettő de közben sokkal bénáb és kicsit macerásnak tűnik a használata.
PULLEY SYSTEM
A pengét egy kötélrendszer segítségével húzzuk ki a tokból. Ez tűnik a leghatékonyabnak de igen bonyolult a kötélrendszer miatt és sok különböző alapanyag kell hozzá.
IMPACT SYSTEM
A pengét csak lökjü gumik segítségével. Egyenlőre ezen a megvalósításon dolgozom, ez tűnik a legegyszerűbnek is de precíznek kell lenni és itt is van szükség megfelelő gumikra. Továbbá viszonylag simának kell lennie bizonyos részeknek szóval nem ártana ha jól lenne kinyomtatva a test.
Maga a bent/kint tartó mechanizmus az mindegyiknél ugyan úgy működik amiket eddig néztem: Van két pöcök amik megakasztják a pengét és mikor ‘action’ van akkor ‘behúzódnak és elengedik a pengét, majd visszaugranak amikor pozícióba került.
A most használt verzióban a pengének lyukasnak kell lennie, hogy működjön és egy penge van. Én azonban az Ezio pengéjéhez hasonló kétrészes ‘teli’ pengét szeretnék. Ezt majd késöbb megoldhatgónak gondolom és amúgy is részletkérdés, de azért megemlítettem.
PROGRESS
Push mechanizmust megértettem, megépítettem, de még nem működik rendesen. (kicsit már kirúg a penge de a gumi nagysága és a csiszolatlan alap miatt megakad)
